Reflektion

Jag tror nog att det som skrämmer mig med vad som hände med Embi även sitter hos mig i en annan form kallad GBS.

Jag fick precis en ny skräckupplevelse och värsta gråtattacken när jag läste en artikel i senaste Vi Föräldrar ang en bebis som dog i magen i samband med födseln pga just GBS-bakterien.
Älsklingen tröstade mig så gott han kunde.

Usch... jag som köpte tidningen för att den tog upp olika åkpåsar fick istället upp artikeln om bebisen som dog av GBS när jag satt och blädrade efter uppslaget med åkpåsarna.

VARFÖR ska jag ha dessa satans bakterier, det gör mig så himla orolig!

¤ SmultronEtt *

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har tyvärr också läst den artikeln och blev så klart skit orolig då jag också har de förbaskade bakterierna. Men jag tror inte att den kvinnan visste om att hon hade dem innan förlossningen, för vi som vet om det har ju redan fått en antibiotika kur plus att vi får en till under förlossningen så att inte bebisen ska bli smittad.

2010-09-30 @ 19:49:51
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Sara

Mina gbs bakterier upptäcktes i slutet av trimester 2 eller i början av trimester 3.

Det hjälpte inte för mig heller, men här är det obligatiriskt att man ska få antibiotika i samband med förlossningen också, ska inte du få det?

2010-09-30 @ 21:01:19
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0