Halvtid och buffar

Tänk, halva tiden har nu gått... jag har varit gravid lika länge som det är kvar tills vårt mirakel anländer i våra famnar. :)

RUL gick jätte bra, allt fint med bebben som låg väldigt stilla under hela undersökningen så det var inga problem att se allt som behövdes ses. Redan innan jag la mig på undersökningssängen talade jag om att vi inte var intresserade av att ta reda på bebisens kön.

På självaste midsommaraftonsmorgon fick mannen min för första gången uppleva hur vår bebis buffar och knuffar så att det syns ovanpå magen. Mest aktiv är bebisen på morgonen och på kvällen. Trycker man försiktigt på magen där bebben ligger så får man ofta en liten buff tillbaka som syns ovanpå magen. Mannen tycker det e spännande att se och känna vår bebis röra sig, han tycker att det känns som ett steg närmare "verkligheten"... vi ska snart bli tre! :D

Idag är jag i v 20 = Inne i vecka 21!

¤ SmultronEtt ¤

Bubbel

Har ju helt glömt bort att skriva att jag numera känner vårt lilla mirakel busa runt i min mage! *lycklig*
Har känt av rörelserna sedan ca 1½ vecka tillbaka och jag njuuuter så. :D

¤ SmultronEtt ¤

Om 1 vecka! ^_^

Om en vecka är det dax för stora ultraljudet - RUL! Som vi längtar efter att få se vårt lilla underverk igen!

När vi var hos barnmorskan för ca 2 veckor sedan låg hjärtljudet på 150, sen bestämde bebben sig för att vända sig o lägga sig så så att det var svårt att pejla in den igen. Hahaha vilken liten buse! ^_^

Idag är jag i v17+6 = Alldeles snart e jag inne i vecka 19!

¤ SmultronEtt ¤

RSS 2.0