Livmodern övar... tror jag.

I måndags hade en jag ganska rejäl mensvärk i ryggen... alltså förvärkar samtidigt som magen spändes till en stenhård boll. Detta skedde med ganska jämna mellanrum = ca 10 - 6 minuter mellan varje "värk" som höll i sig i ca 1 min och hela förloppet varade i ca 1 timme. Jag la mig i sängen och tog det lugnt och efter ett tag var värkarna borta. I förrigår hade jag 2 sådana värkar igen när jag satt i bilen och väntade på mannen min. Det är 48 dagar kvar till BF så jag antar att det är min livmoder som börjat öva och träna mer intensivt på vad som komma skall. :)

¤ SmultronEtt ¤

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har också såna förvärkar och tror som dig att det är kroppens sätt att förbereda sig!

2010-09-29 @ 17:02:19
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0