Besök hos BM

I skrivande stund har jag en liten hickande bebis i min mage. ^_^

Idag har jag varit hos barnmorskan.
Bebisen följer sin kurvan fint och så gör även mitt magmått. Lilla älsklingens hjärta lät starkt och fint med 152 slag/minut. Mitt blodtryck låg idag på 70/110. Barnmorskan kände även denna gång hur bebisen låg och som vi båda misstänkte, iom den lite tryckande känslan och molvärken som jag haft i dagarna, så har bebisen nu lagt sig med huvudet ner mot "kanalen" men är fortfarande rörlig och kan om den vill lägga sig annorlunda. Barnmorskan sa att magen nu stod riktigt högt men att den snart kommer att sjunka, så fort bebisen lagt sig "tillrätta".

Inga prover togs på mig idag eftersom barnmorskan tyckte att proverna förra gången var så himla fina.

Vi pratade lite om mina GBS-baktierier som var något högre än vad det varit förrut. Men eftersom jag inte har symptom på urinvägsinfektion så behandlas jag inte. Jag frågade om alla BBs i Stockholm verkligen ger antibiotikabehandling vid födseln och det garanterade barnmorskan att dom gjorde.

Idag är jag i v 31+1 = Inne i vecka 32!

¤ SumltronEtt ¤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0