Besök hos BM idag

Idag var vi (mannen och jag) på rutinbesök hos barnmorskan igen.

Mitt järnvärde låg idag på 118 och pulsen på 115 genom... eeh... de har jag glömt nu... 80 kanske? De var i alla fall bra sa barnmorskan. Jag hade för första gången lite äggvita i urinet denna gång, dock var det bara en etta som var ok att ha nu med tanke på att man kan ha rikligare flytningar vilket jag har. Mitt magmått går fint enligt kurvan och jag var uppe på 34 idag. Bebisens hjärtljud var starka o fina med 148 slag/min. Barnmorskan sa att det verkade som om bebisen sov. Bebisen ligger fortfarande med huvudet nedåt men rörligt och hon tror att bebben kommer att ha fixerat sig vid nästa besök om 2 veckor.

Jag hade skickat ett mail till min barnmorska i går med anledningen till mina sammandragningar och förvärkar jag haft i början på veckan. Hon tyckte att jag skulle kollas upp av en gyn-läkare redan på måndag för att mäta bla livmodertappen och se så att allt ser bra ut. I och med att jag har GBS i urinen så kan jag drabbas av just sammandragningar och förvärkar som oxå är smärtsamma vilket kan leda till att bebisen kommer för tidigt. Hon sa att det säkert inte är något men att det är bättre med en extra koll istället för ingen alls.

Idag är jag i v 33+1 = Inne i vecka 34!

¤ SmultronEtt ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0