Extra kontroll

I måndags var jag på en extra kontroll hos gyn-läkaren. Hon gjorde ett vaginalt ultraljud för att kontollera min livmodertapp. Allt såg fint och normalt ut. Hon sa att om bebisen skulle komma tidigare så är nu lungorna mogna men iom att min tapp var fin så tydde det på att risken är minimal för en förtidig förlossning.

Jag nämnde min oro för GBS men som alla andra så viftade hon bort det med att 30% av alla kvinnor har GBS och att jag kommer att få antibiotika under förlossningen. Jag frågade även hur man gör med oss blivade mammor som bär på GBS om vi går över tiden, om det skulle vara någon fara för att barnet skulle kunna drabbas av GBS-infektion... svaret var ett rakt "Nej det görs inget alls".

Idag har bebisen varit helvild i magen med ett lugnare uppehåll mellan kl 14-17. Det är något jag kommer att sakna sen tror jag...  Nu har jag dock en liten fot som skruvar o vrider sig under mitt högra revben... inte jätte skönt precis... hehe

Jag har haft en hel del sammandragningar idag - kvällstid. Inget smärtsamt. Magen har bara blivit stenhård. Däremot har jag något som sticker till ordentligt ibland, som om bebisen sticker mig med en nål nere vid typ ljumsken på höger sida, inte alls skönt. Undrar vad det kan vara?

Idag är jag i v 34 = Inne i vecka 35!

¤ SmultronEtt ¤

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tycker också att det är konstigt att de tar så lätt på GBS bakterierna, jag frågade spec. läkaren om det var nån fara för bebisen i och med att jag hade det och fick då till svar att nästan alla kvinnor har det och att jag ska få antibiotika. Hmm inte blev jag lugnare för det, men man måste väl lita på personalen som ska veta.



Kram

2010-10-07 @ 09:26:10
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0