Besök hos BM idag

Rutinkontroll idag hos MVC och allt verkade vara precis som det ska vara.

Bebisens hjärtslag låg på 151 idag och bebisen var dessutom vaken... busen buffade bort dopplermicen 2 gånger hehe. Barnmorskan kände som vanligt efter om bebben fixerat sig. Huvudet ligger långt ner men bebisen är fortfarande rörlig. Jag fick oxå prova på att rucka lite på bebisens huvud med hjälp av barnmorskan. Det kändes verkligen spännande och samtidigt lite läskigt att jag kunde känna bebbens huvud så tydligt långt där nere! När jag berättade detta för mamma sa hon "-Oj! Usch! Tänk om ni petade bebisen i ögonen!" hehe.

Mitt magmått har ökat precis som det ska och ligger nu på 38. Vi (bebben & jag) följer kurvan fint och även denna gång sa barnmorskan att vi antagligen kan vänta oss en bebis på strax över 4 kg. Mitt HB låg på 116. Blodtrycket var idag lite högre än vad jag normalt ligger på men det är ändå ok, tror hon sa att det låg på 125/85. Mitt blodsocker var lite lågt men det var precis innan lunch så det var nog därför. Jag kissade inte på stickan, de ska jag göra nästa gång. Barnmorskan ville veta hur mycket jag väger nu så det ska jag kolla upp och tala om nästa gång vi ses. Sist jag vägde mig (för typ 2 veckor sedan) vägde jag +13,5 kg.

Idag är jag i v 37+1 = Inne i vecka 38!

¤ SmultronEtt ¤

Kommentarer
Postat av: Stina

Vad spännande! INte alls långt kvar nu! Kram Stina

2010-10-29 @ 20:07:26
URL: http://fladdor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0