Spraydag 6 (IVF 1 - Dag 6)

Dag 6 - idag skulle jag ha fått min vanliga mens men som tur e finns det inga tecken på att den skulle dyka upp, den lyser med sin frånvaro, så nedregleringen måste alltså fungera. *pustar ut*
Däremot är det jobbigt att inte veta när spraymensen kommer att dyka upp. Jag är liksom van att veta att den kommer på dag 26, då jag kan "förbereda" mig på den fruktansvärda smärtan som gör att mitt liv sätts på hold i några timmar. Jag brukar ha en sån satans mensvärk och jag överlever inte utan Ibumetin eller Ipren! Jag har till min förskräckelse läst nått om att man bara får ta Alvedon eller Panodil under behandlingen, stämmer verkligen detta?! Om det nu verkligen är så så kommer jag alltså att dööööö om spraymensvärken kommer att vara lika intensiv som vanligt!! Asså... Alvedon och Panodil... dessa löjliga piller fungerar ju inte vid mensvärk. *tycker synd om mig*

Igår fick jag riktigt ont bakom vänster öga efter att ha sprayat. Jag fick sitta och blunda hårt i 5 minuter innan smärtan försvann, usch så jobbigt! Men imorse gick det däremot hur bra som helst med sprayningen.

¤ SmultronEtt ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0