Dag 21?!

I några veckor har jag oroat mig över vilken dag som egentligen är dag 21 i min menscykel...
Undrar om de gör nått om jag nu har sprayar dag 22 istället?!

Min mens som alltid kommit som ett brev på posten under de två åren som vi försök på egenhand med att skaffa barn bestämde sig för att inte alls vara som den alltid varit nu när jag äntligen ska börja med min behandling inför IVF. Mensväken kom tidig på morgonen den 1:Jan och under dagen kom det bara lite småskvättar med blod, den mer rikliga blödningen kom igång dagen efter alltså den 2:a Jan. Jag ringde kliniken för ca 2 veckor sedan där jag fick prata med en sköterska som tyckte att jag skulle räkna den 2:a Jan som dag 1 i min cykel eftersom jag börjat blöda ordentligt den dagen, alltså är det idag som är dag 21 enligt henne.

Visst bör jag lita på sköterskan men jag kan ändå inte sluta oroa mig för att jag sprayat 1 dag försent. Jag ska ta och googla lite på detta nu o se om jag kan hitta lite info som lugnar ner mig (eller stressar upp mig mer... usch).

¤ SmultronEtt ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0