Spraydag 26 - Sprutdag 6 (IVF 1 - Dag 26)

Precis NU (16.24) ringde min läkare (jag trodde att han hade glömt bort mig igen! =P). Han sa att provet såg utmärkt ut och att jag ska fortsätta precis som vanligt med doseringarna för både spruta och spray. På fredag ska vi tillbaka för VUL + att jag ska ta blodprov igen.

Besöket hos kliniken gick bra! Jag har 7 ägg på ena och 10 på andra äggstocken + många små som han inte räknade. Det var större och mer mogna ägg på höger sida och mindre mogna på vänster. Det ser nu ut som om det kan bli ÄP och ET redan i nästa vecka men jag kunde inte få något definitivt svar ännu.

Att ta blodprovet var däremot ingen hitt... det var en snäll och trevlig sköterska men FY va ont det gjorde när hon stack mig och så även under hela blodtappningen! Sen fick jag ett plåster och gick iväg för att klä mig, då upptäcker jag att jag har massor med blod över hela armen! Jag fick vända och få hjälp med att tvätta av armen och få på ett nytt plåster. Till och med sköterskan var förvånad! De var tokmycket blod! =P

Idag är det sjätte sprutan, undrar hur många jag kommer att behöva ta? Igår satt jag där och tvekade igen innan jag stack mig... löjligt! 

Note to self: ampull 2 - dos 2

¤ SmultronEtt ¤

Kommentarer
Postat av: M

haha, kul inlägg hos mig att din kille oxå va lite sugen på att testa spruta ;)

Nu börjar det närma sig för oss och jag ska oxå på vul på fredag ;)



Nu kämpar vi på veckan ut !!

Kram M

http://ledsenihemlighet.blogg.se

2010-02-16 @ 19:28:10
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0