Spraydag 24 - Sprutdag 4 (IVF 1 - Dag 24)

Det är alla hjärtans dag idag och jag har haft det underbart tack vare mannen min! *kär*

Snart är det dax för spruta nummer 4. Det är skönt att proceduren är så pass enkel med Puregon-Pen.

Jag känner att äggproduktionen nu är igång. Det spänner och ömmar i min högra sida, ganska obehagligt faktiskt. Jag börjar oroa mig för överstimulering. Har nämligen legat på sjukhus för att en cysta/foliker(?) stor som en grapefrukt spruckit. Jag hade mycket blod i buken... de var en riktigt hemsk upplevelse som jag INTE vill uppleva igen! *ryser*

Igår sved det till ordentligt efter att jag injicerat min dos och jag upptäckte nyss att jag fått små blåmärken på magen där jag stuckit mig.

__________________________

Uppdatering - 22.16
Jag har fått utskrivet Puregon 600, om jag ger mig 150 IE per injektion så ska en ampull på 600 alltså ge 4 stick. Idag är det sprutdag 4 och har jag stuckit mig 4 ggr, ampullen borde nu vara tom... men när jag tog ut ampullen från pennan var denna inte tom. Nu funderar jag på om jag råkat ge mig fel dos någon gång, att jag ställt pennan på 125 istället för 150. Jag vet inte alls hur mycket som faktiskt är kvar eftersom det inte finns någon markering att läsa av på glas-ampullen.

Är det någon annan som haft puregon kvar i sin ampull när ni bytt till ny?
Eller har jag klantat mig någonstans på vägen?

__________________________

Note to self: ampull 1 - dos 4

¤ SmultronEtt ¤


Kommentarer
Postat av: M

Det rullar på bra för dig ! Jag tycker oxå att det svider att ta sprutan och ett & annat blåmärke har dykt upp...

angående ampullen så tror jag det är lungt.

Jag har 900 i mina och den första tog slut igår, och i den "tomma" är det kanske 5 mm vätska kvar (mätte med linjal haha )

och då har jag ändå vridit pennan ett klick varje gång för att testa nålen,

Så det är nog lite extra i ampullerna.



Snart, snart närmar sig äggplock !! ;)

Kram M

http://ledsenihemlighet.blogg.se

2010-02-15 @ 12:22:08
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: SmultronEtt

Tack M! pustar ut



Jag mätte oxå med linjal nu och såg att jag har ca 5 mm kvar. Då har jag antagligen inte gjort fel.



Fick tips och hjälp hos familjeliv oxå. Ställde även frågan i deras forum och fick veta att alla som svarat har haft kvar Puregon i ampullen när dom bytt. Vissa injicerade det som fanns kvar i ampullen och stack sig igen för att komma upp i rätt dos... Jag tror dock jag hoppar över två stick om jag kan låta bli. Däremot så sparar jag ampullen i kylen i fall att om man skulle behöva den vi ett senare tillfälle.



Tack för ditt svar M! :)

Kram!

2010-02-15 @ 22:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0