Spraydag 21 - Sprutdag 1 (IVF 1 - Dag 21)

Sådär ja! Nu har jag stuckit mig i magen och injicerat min första dos Puregon på 150 IE! Nu känns det som om vi verkligen är på gång, att nu är det "på riktigt"! *jublar*

Så hur kändes det?
Jag tyckte endast att de spände lite där jag injicerat dosen, typ som om någon nöp mig lite lätt i "fläsket".

För att mannen min ska känna sig mer delaktig fick han förbereda min Puregon-pen åt mig. Att sticka mig i magen tar jag hand om själv, de e nått som jag vill ha kontroll över, precis som tvätten, bara mina kläder alltså... de får han heller inte röra, jag vill ha koll på att mina kläder tvättas på "rätt sätt". =P

Jag har funderat lite på när ÄP och ET kanske kan ske. Jag har inte riktigt koll på dagarna... de beror på om detta nu går bra... eller mindre bra... äsch, vi tar det som de kommer, bara de sker innan vår resa! :)

Ett sprut i näsan i ena näsborren - Check!
Ett stick i magen på höger sida strax under naveln - Check!

Nu måste jag gå och lägga mig, har varit en Zombie hela dagen och orkar knappt hålla mina ögon öppna längre. *gäsp*

Note to self: ampull 1 - dos 1

¤ SmultronEtt ¤

Kommentarer
Postat av: Lilla Knyttet

Lyxigt. Själv räknar jag dagarna innan jag får börja. Känns som en evighet borta. En vecka kvar till ultraljudet och vem säger att min kropp har skött sig så att jag får börja då?

2010-02-12 @ 07:30:44
URL: http://lillaknyttet.wordpress.com
Postat av: MDB

Skönt att höra att du inte tyckte att det kändes nåt särskilt. Jag räknar precis som Lilla Knyttet ner dagarna till start...

2010-02-12 @ 07:41:18
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0