Ruvardag 1 (IVF 1 - Dag 37)

Överstimulering?

Igår efter ET (och även efter ÄP) varnade läkaren mig för att jag har en lite större risk än andra för överstimulering eftersom dom fick ut 20 ägg. Dock sa hon att det inte fanns något som helst i min buk som tydde på att jag hade någon vätska i buken... än.

När jag steg upp kl 9.00 gick jag på toa för att kissa. Jag kände mig spyfärdig och yr från det att jag satte mig upp i sängen tills jag kissat klar och det gjorde mer ont denna gång än de andra gångerna som jag har kissat, de liksom svider i magen på nått konstigt vis. Nu mår jag bra igen, som tur är.

Jag sökte nyss i familjelivs forum ang överstimulering efter äggplock och gillade inte det jag läste. Illamående, yrsel, smärta... (även andningssvårigheter, vätska i lungorna, hosta och svullen magen... vilket jag inte har och inte vill ha!)

Jag började att väga mig i onsdags för att se så att jag inte lägger på mig mer i vikt. Som tur är så har jag gått ner några hekton varje gång och så även idag. *pustar ut*

Jag är såååå himla rädd för att bli överstimulerad. Jag vill inte hamna på sjukan så att jag inte kan resa på grund av detta. Nu e jag ledsen & rädd. :(

¤ SmultronEtt ¤

Kommentarer
Postat av: M

Wow vilket resultat du skrev hos mig !!! jag blev helt stum!! Det gjorde ni grymt bra!! Blir det nåt nu så har ni ju till hur många syskon som hellst ;) Jättegrattis!!!

Hoppas på det bästa att du inte blivit överstimulerad :( Men borde det inte ha visat sig redan?? Va ju faktiskt ett tag sen sista sprutan nu!

Ta det lungt nu framöver så hoppas vi det går bra!

Detta är ju så spännande så hälften vore nog !!

Kram på dej från M

http://ledsenihemlighet.blogg.se

2010-02-27 @ 14:23:46
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: MDB

För det första - grattis till ruvningen!



Har ingen direkt koll på överstimulering, men ta det lugnt framöver och kolla med läkaren om du är orolig.



Kram.

2010-02-27 @ 16:10:47
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: M

Haha !! Tänkte bara hoppa in och säga att min testdag oxå är den 14 Mars ;) ( om jag inte tjuvtestar förståss den 12:e )

Spännande för oss båda Wiiiiihhhhh !!!

2010-02-27 @ 19:28:50
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: Drömmen

Hej



Hittade till din blogg via en annan blogg : ) Såg även där vilket fantastiskt resultat du fick! Grattis och lycka till med ruvningen!



Jag ruvar också nu, testdag några dagar efter dig.



Håller tummarna så hårt för oss alla som ruvar nu.



kram

2010-02-27 @ 22:42:23
URL: http://attlangta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0