Lost i bebisträsket...

Det är dax att börja shoppa inför bebisens ankomst men jag måste få säga att jag är helt vilse när det gäller bebisar! Vad behöver vi egentligen köpa? Och hur mycket? O_o

Som exempelvis...

Kläder - Hur många bodys, byxor, omlotttröjor, strumpor, mössor, tröjor behöver bebisen? Behövs det även "småbyxor" som håller blöjan på plats eller går det bra att bara ha blöja?

Sängen - Hur många par sängkläder behövs? Vilken sorts madrass ska bebisen ha? Hur tjockt ska täcket vara? Vilken sorts kudde ska man köpa? Har hört nått om platt kudde för nyfödda...

Skötbordet - Vad behövs det för prylar vid skötbordet?

Diverse - Napp, hur tidigt behöver bebisen napp? Vilken sorts termometer ska man köpa? En för gumpen eller en för örat eller båda två? Behöver man ha något läkemedel hemma för bebisen typ Alvedon?

Ja, detta är bara en liten minimini del utav vad jag undrar över... jag känner mig verkligen helt lost i bebisträsket!!

¤ SmultronEtt ¤

Kommentarer
Postat av: MDB

I en av böckerna jag har finns det en lista med vad man behöver i klädväg. Den ser ut såhär:

6 set bodystockings

4 sparkdräkter

2 sweatshirts

2 t-shirts

6 par sockor



Jag tycker att det känns lite konstigt att prata om t-shirts för bebisar, och bodystocking tolkar jag som en vanlig body, så jag har översatt det så här:

långärmad body 6 st

kortärmad body 2 st

byxor/sparkdräkt 4 st

Kofta 2 st

6 sockor



Sedan vet jag inte hur detta stämmer överens med "verkligheten" men det är vad jag har att gå efter i alla fall. Resterande kommer jag tacksamt att läsa om bland dina kommentarer. :-)

2010-08-29 @ 18:55:33
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0