Spraydag 3 (IVF 1 - Dag 3)

Nu har jag sprayat i 2½ dag och är inne på dag 3. Ännu går allt som de ska. Jag känner inte några speciella biverkningar mer än att jag på natten ibland vaknar av att jag fryser för att jag är svettig.

Dock hände en liten dum grej igår. Vi har i anslutning till vårt badrum en bastu som vi igår använde, och om man använder bastun så höjs såklart även temperaturen i badrummet. Typiskt nog så hade jag igår morse ställt in mitt Synarela spray i badrummsskåpet... *suck*

Eftersom temperaturen mätte ca 26-27 grader i badrummet vågade jag inte köra vidare på samma flaska längre. Flaskans innehåll tåler bara en temperatur på mellan 2-25 grader. Jag har alltså påbörjat en ny Synarela flaska för säkerhetsskull. Nu står denna nya flaska alltid i kylen. När jag ska besöka kliniken igen den 10/2 ska jag höra mig för om hur jag ska göra med flaskan som blev liiite för varm.

Jag har kollat upp lite ang bortfallsblödningen ("mens") som man ska ha under tiden då man sprayar. Den ska visst dyka upp allt ifrån dag 7 till dag 14. (min vanliga mens är beräknad till 26/27 Jan). Konstigt nog så fick jag inte veta nått om att jag skulle blöda under sprayperioden av min läkare på kliniken, de fick jag reda på när jag researchade om behandling för IVF på familjeliv. Idag sticker det i min tjejmage precis som när jag ska ha min vanliga mens men jag har inget annat tecken på att mensen skulle vara på g.

¤ SmultronEtt ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0